• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
min uppfattning är att Wästgöta är väldigt hårda, men jag vet inte vad dom har för gräns på antal förfrågningar.

Ja mitt nuvarande betyg är förmodligen ganska lågt på det andra bisnode systemet, skulle inte söka idag ändå med tanke på jag har anmärkning till början av nästa år.

Det har säkert spekulerats på dessa 139 sidor men finns det någon riktlinje man kan gå på betyget man själv kan se eller är det i princip hoppas på det bästa?

sen skulle jag inte kalla Fairlo för SMS lån, deras kredit är väldigt konkurrenskraftig
Jag håller med. Men frågan är om vad dom är kategorierade som. Det är ju inte direkt en Peer-to Peer lender.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Ja mitt nuvarande betyg är förmodligen ganska lågt på det andra bisnode systemet, skulle inte söka idag ändå med tanke på jag har anmärkning till början av nästa år.

Det har säkert spekulerats på dessa 139 sidor men finns det någon riktlinje man kan gå på betyget man själv kan se eller är det i princip hoppas på det bästa?


Jag håller med. Men frågan är om vad dom är kategorierade som. Det är ju inte direkt en Peer-to Peer lender.
du behöver runt en 8a på din upplysning om du ska ha någon bra chans (då får du typ en 6a på Wästgötas kopia)

ja det ligger nog något i det, jag har fått väldigt dåligt betyg efter att jag sökte hos Fairlo och även Holm (trodde dom bara tog Creditsafe....)
försämringen verkar vara mycket större än med dom som man får på köpet med Lendo (Sevenday och Nordax)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
du behöver runt en 8a på din upplysning om du ska ha någon bra chans (då får du typ en 6a på Wästgötas kopia)

ja det ligger nog något i det, jag har fått väldigt dåligt betyg efter att jag sökte hos Fairlo och även Holm (trodde dom bara tog Creditsafe....)
försämringen verkar vara mycket större än med dom som man får på köpet med Lendo (Sevenday och Nordax)
Jag kolla för skojs skull min bisonde nu på tal om betyg. Alltså första gången jag sökte lån förra vintern hade inget annat på bisonde innan då hade jag en 7a? Endå har jag 340 000 i inkomst haha. Undra hur mycket som krävs för ha 8-9)
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag kolla för skojs skull min bisonde nu på tal om betyg. Alltså första gången jag sökte lån förra vintern hade inget annat på bisonde innan då hade jag en 7a? Endå har jag 340 000 i inkomst haha. Undra hur mycket som krävs för ha 8-9)
Jag har en 9:a med dessa förutsättningar på ” min upplysning ”

Inkomst 540.000
Överskott kapital 15.000
När jag sökte 150.000 på Wästgöta för 2 år sedan så hade jag en 8:a på ” min upplysning ” och 6:a på kopian till Wästgöta.
 
Senast ändrad:

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag har en 9:a med dessa förutsättningar på ” min upplysning ”

Inkomst 540.000
Överskott kapital 15.000
När jag sökte 150.000 på Wästgöta för 2 år sedan så hade jag en 8:a på ” min upplysning ” och 6:a på kopian till Wästgöta.
Fick du det beviljat då?
 
K

King edward

Gäst
Poäng: 0
Nervös, om nu lånet går igenom idag, törs man chansa och gå bakom ryggen på banken för att betala in uc lånet..? De har ju nyligen gjort en kreditkoll så de vet att lånet finns. Tänkte man kan ju hävda att fick ta emot förskott på arv och betalade av det lånet ( uc lånet). Direkt efter avslutat jag kontot på den banken.
Här i trådarna framstår det som oproblematiskt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp